E-tjänsteplattformen går att använda från dator, surfplatta och smarttelefon med internetuppkoppling. Foto: Sölvesborgs kommun/Pixabay.
Visste du att Sölvesborgs kommun och Sölvesborg Energi har en digital tjänst för felanmälan? Fördelarna med att använda e-tjänsten för dig som medborgare och kund jämfört med att ringa oss är att felet kan hanteras säkrare och snabbare, och att du kan felanmäla närsomhelst under dygnet.
I tjänsten som du sedan hösten 2020 når genom e-tjänsteplattformen via våra hemsidor kan du beskriva felet, bifoga en bild och markera ut platsen på en karta.
E-tjänsteplattformen når du från en dator, surfplatta eller smarttelefon med internetuppkoppling genom att trycka på knappen nedan.
Akuta fel ska fortsatt anmälas via telefon, ring Sölvesborgs kommuns växel på telefonnummer 0456-81 60 00, eller om det gäller ett akut fel på gatubelysning eller vatten och avlopp Sölvesborg Energis kundservice på telefonnummer 0456-81 68 80. Utanför kontorstid ringer du journumret 0456-81 60 10 om det handlar om ett akut fel.
Om du vill lämna synpunkter eller förslag finns det e-tjänster även för detta, mer information hittar du i e-tjänsteplattformen.
Självklart är du fortsatt välkommen att kontakta oss via telefon, mejl eller genom att besöka medborgarkontoret på stadshuset eller kundservice på Sölvesborg Energi om du har frågor du inte hittar svaret på genom våra hemsidor eller behöver personlig hjälp!
Senast uppdaterad: